Thursday, October 24, 2024

Creating liberating content

Skuad Hoki Perlu Kental...

KUALA LUMPUR - Semangat skuad hoki negara perlu lebih kental dalam menghadapi cabaran...

Usaha Mencari 8 Jemaah...

MAKKAH - Tabung Haji (TH) kini giat melakukan usaha mengesan lapan jemaah haji...

Peguam S.M Faisal, Caprice...

KUALA LUMPUR – Pihak-pihak dalam kes saman fitnah ahli perniagaan terkenal, Datuk S.M...

Pembangkang Tiada Kredibiliti –...

IPOH – Pakatan pembangkang tidak mempunyai kredibiliti kerana sering meracuni pemikiran rakyat dengan...

PM Lulus Peruntukan Segera RM50 Juta Untuk Banjir Johor

KUALA LUMPUR: Kerajaan meluluskan peruntukan segera RM50 juta untuk Johor susulan bencana banjir yang disifatkan terburuk pernah melanda negeri itu.

Ikuti Mynewshub: Telegram

Kelulusan itu diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar, bagi tujuan melaksanakan kerja baik pulih infrastruktur yang rosak disebabkan bah.

Beliau berkata demikian ketika ditemui media selepas selesai menunaikan solat Jumaat di Masjid Jamek Qaryah Serdang di Universiti Putra Malaysia (UPM), di sini.

Berdasarkan data terkini, jumlah mangsa banjir di Johor menunjukkan sedikit perubahan apabila menurun daripada 33,149 penduduk pada jam 8 pagi tadi, kepada 32,719 setakat jam 12 tengah hari ini.

Jumlah terkini itu membabitkan 9,253 keluarga yang kini ditempatkan di 218 pusat pemindahan sementara (PPS) yang dibuka di semua 10 daerah di Johor yang terjejas banjir.

Terdahulu, Perdana Menteri menyertai kira-kira 1,500 jemaah termasuk kakitangan dan pelajar UPM menunaikan solat Jumaat itu.


Beliau yang diiringi Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin dan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Amiruddin Shaari, tiba di pekarangan masjid berkenaan kira-kira jam 1.35 tengah hari.

Usai solat Jumaat, Perdana Menteri yang lengkap berbaju Melayu mengambil kesempatan bersalaman dan beramah mesra dengan jemaah.

Terdahulu, Anwar menikmati makan tengah hari di sebuah gerai di Medan Selera Sri Serdang dan meluangkan masa kira-kira 20 minit bermesra dengan pengunjung.

Ketibaan Anwar yang juga Ahli Parlimen Tambun pada jam 1 tengah hari itu dinanti penduduk setempat, selepas lebih 150 orang berkumpul bagi menunggu ketibaannya di hadapan medan selera berkenaan.

Kunjungan makan tengah hari dan solat Jumaat ini adalah rutin mingguan Perdana Menteri untuk bertemu rakyat sejak menerajui kerajaan pada November tahun lalu.

BHonline-

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori