Thursday, October 24, 2024

Creating liberating content

Kanak-Kanak Cemerlang Mengandung, Dirogol

KEJAM…seorang kanak-kanak perempuan berusia 11 tahun yang juga pelajar cemerlang di sekolahnya, telah...

Patriot Desak Siasat Dakwaan...

KUALA LUMPUR - Persatuan Patriot Kebangsaan (Patriot) mendesak siasatan menyeluruh dilakukan terhadap dakwaan...

Tiga Mayat Lama Ditemui...

ROME - Tiga mayat yang dipercayai meninggal dunia beberapa tahun lalu, ditemui di...

Kelantan Putus Keputusan Penjualan...

KOTA BHARU - Kerajaan negeri akan memutuskan mengenai penjualan rokok elektronik atau vape...

Elak Ditahan Polis, Penunggang Motosikal Melawan Arus

BUTTERWORTH : Sekumpulan penunggang motosikal dikesan menunggang secara melawan arus di Lebuhraya Lingkaran Luar Butterworth (BORR) di Bagan Ajam, di sini dan perbuatan itu tular di media sosial, sejak semalam.

IKUTI CHANNEL MYNEWSHUB DI WHATSAPP…..

Video berdurasi 38 saat itu mendapati lorong kanan dan kiri lebuh raya berkenaan dipenuhi dengan penunggang motosikal hingga mengundang bahaya kepada pengguna lain.

Tindakan berbahaya terbabit dilakukan dipercayai bagi mengelak diri mereka daripada diperiksa polis yang mengadakan Op Samseng Jalanan.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara Asisten Komisioner Anuar Abdul Rahman, berkata berdasarkan video tular, siasatan mendapati ia berlaku ketika operasi kira-kira jam 7 malam pada Ahad lalu.

“Penunggang motosikal didapati telah menunggang secara bahaya dengan melawan arus di kawasan BORR di Bagan Ajam dari arah Plaza Tol ke Pangkalan Kontena Butterworth Utara (NBCT).


“Ia adalah bagi mengelak diri mereka ditahan polis yang mengadakan operasi membanteras kegiatan samseng jalanan pada ketika itu,” katanya dalam kenyataan, di sini, hari ini.

Anuar menjelaskan dalam operasi berkenaan polis menahan seorang penunggang motosikal dibawah Seksyen 42(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana menunggang secara melulu dan berbahaya serta menyita 25 motosikal atas pelbagai kesalahan.

“Operasi dijalankan Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik bersama Bahagian Pencegahan Jenayah dan Keselamatan Komuniti Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seberang Perai Utara.

“Kita mengingatkan kepada semua pengguna jalan raya supaya tidak bertindak di luar jangkaan yang akan mengundang bahaya kepada diri sendiri dan pengguna jalan raya lain,” katanya.

-Berita Harian

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori