Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Laporan Akhir Audit 1MDB...

KUALA LUMPUR - Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) menegaskan bahawa Jabatan Audit Negara...

Sindiket Edar Dadah Tumpas,...

JOHOR BAHRU - Polis Johor menumpaskan sebuah sindiket pengedaran dadah di bandar raya...

Isu Anwar: KJ Balas...

Menteri Belia dan Sukan yang juga Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin membidas kritikan...

RM17 Juta Tangani Hakisan...

KOTA BHARU - Kerajaan persekutuan memperuntukkan RM17 juta bagi menjalankan projek menangani hakisan...

Kami Percaya Hodgson 100 Peratus – Rooney

BASEL – Kapten England, Wayne Rooney menegaskan keseluruhan skuad England menyokong penuh pengurus, Roy Hodgson ketika bos Three Lions itu ‘berpeluh’ memikirkan masalah kecederaan pemainnya.

Hodgson berdepan kritikan keras sejak England tersingkir awal di peringkat kumpulan dalam kempen Piala Dunia dan dijadual bertemu Switzerland, awal pagi ini dalam aksi kelayakan Euro 2016.

Selepas kehilangan Daniel Sturridge, Hodgson mungkin kehilangan pemain tengah, Jordan Henderson ketika menentang Switzerland selepas pemain Liverpool itu berdepan kecederaan buku lali ketika latihan.

Hodgson begitupun bukan saja kehilangan pemain, namun mula hilang kepercayaan peminat selepas kempen mengaibkan di Piala Dunia dan berada dalam tekanan untuk menewaskan Switzerland di St Jakob-Park.

SEBAHAGIAN skuad kebangsaan England ketika menjalani latihan menjelang perlawanan pertama kelayakan Euro 2016 menentang Switzerland di Stadium St. Jakob-Park.

Begitupun, bagi Rooney, semua pemain England tetap mempercayai dan menyokong penuh Hodgson yang dianggap mempunyai idea yang baik.


“Kami sebagai satu pasukan, bukan saya saja, kami menyokong Roy 100 peratus. “Kami menyatakannya dengan jelas selepas kami tersingkir di Piala Dunia dan dia memberikan idea kepada kami.

“Kami sedar Piala Dunia adalah kekecewaan, namun saya berfikir kami boleh bergerak ke depan sebagai satu pasukan. Kami sentiasa meningkat. Saya fikir kami akan membuktikannya dalam tempoh dua tahun.

“Kesemua pemain bekerja keras untuk menggunakan sepenuhnya idea yang Roy tunjukkan kepada kami,” katanya.

Pemain tengah Arsenal, Jack Wilshere mungkin akan digandingkan dengan James Milner seandainya Henderson gagal pulih.

Pertembungan menentang Switzerland dianggap penting buat Hodgson sepanjang dua tahun mengendali England namun sedar cabaran besar dihadapinya menentang skuad bimbingan Vladimir Petkovic itu. – AGENSI

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori