Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Polis Perkemas Kertas Siasatan...

KUALA LUMPUR - Polis sedang memperkemaskan lagi kertas siasatan berhubung kes Menteri Perusahaan...

6 Janji Penting Jika...

PILIHAN Raya Umum ke-14 (PRU14) pada 9 Mei ini bakal menjadi penentu kepada...

Lantikan Politik: PH Penuh...

KUALA LUMPUR - Kenyataan pemimpin Pakatan Harapan (PH) yang mahu menghentikan lantikan politik...

Zambry Kosongkan Kediaman MB...

BEKAS Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir sudah pun mengosongkan...

Suspek Culik & Paksa Budak Jadi Pengemis Berjaya Ditangkap

SEORANG individu berusia 22 tahun yang dipercayai suspek culik seorang kanak-kanak lelaki berusia 7 tahun dan memaksanya mengemis, berjaya ditangkap orang ramai pagi tadi.

Suspek yang berasal dari Terengganu dicekup di kawasan berhampiran Masjid Muhammadi, Kota Bharu, Kelantan kira-kira jam 10.20 pagi tadi setelah kegiatannya dapat dihidu.

Menurut Ketua Polis Kelantan Datuk Mazlan Lazim, individu tersebut masih berada dalam tahanan polis dan pihaknya bakal mendapatkan perintah reman esok.

Budak 7 Tahun Hilang Ketika Temani Bapa Ke Masjid

Budak Hilang Ditemui, Dipaksa Jadi Pengemis Di KB Mall

Dalam satu sidang media di IPPK Kelantan beliau berkata, “Polis akan melakukan siasatan lanjut bagi mengesan sama ada lelaki ini terbabit dalam mana-mana sindiket.

“Siasatan awal yang dilakukan polis percaya kemungkinan dia bergerak secara bersendirian. Namun siasatan akan diteruskan dan disebabkan itulah kita perlukan perintah reman untuk siasatan diteruskan.”

Ketika ditahan tidak terdapat mangsa lain bersama kanak-kanak tersebut, namun ianya berkemungkinan kerana waktu masih awal.

Menurut Mazlan, polis kini sedang siasat di mana tempat tinggal suspek walaupun siasatan awal mendapati dia seperti gelandangan.

“Kita juga mendapati tiada sebarang maklumat termasuk kad pengenalan pada dirinya tetapi latar belakangnya akan disiasat dengan lebih lanjut.

“Selain itu, pihak polis akan turut menyiasat kebarangkalian terdapat mangsa lain yang turut dipaksa meminta sedekah oleh remaja terbabit,” katanya.


NSTP

Dalam kejadian yang berlaku tiga hari lalu, mangsa, Aiman Kamarulzaman, 7, telah diculik ketika menemani bapanya ke Masjid Muhammadi untuk menunaikan solat.

Menceritakan detik-detik kejadian, mangsa memaklumkan bahawa dia telah dipukul dengan buluh di bahagian kaki dan belakang badan oleh seorang remaja.

Dia kemudiannya diberikan satu bekas dan dipaksa mengemis di kawasan KB Mall bersama-sama beberapa kanak-kanak lain.

Kes tersebut akan disiasat mengikut Seksyen 363 Kanun Keseksaan kerana kesalahan menculik.

– MYNEWSHUB.CC

Oleh: ALI, AHMAD & ABU

Kes Kanak-Kanak Hilang Di Malaysia

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori