Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Keluarga Reda Pemergian Zaibo...

BATU PAHAT - "Kami sekeluarga reda dengan pemergian abang (Zaibo) setelah hampir enam...

Cadang Pinda Akta 342...

KERAJAAN bercadang mengkaji semula Akta 342 untuk melarang membawa kanak-kanak ke pasar raya...

Thailand ‘Pelik’ Indonesia Tidak...

JAKARTA - Besarnya permintaan beras di Indonesia berbanding penawaran menyebabkan republik itu pernah...

Ribut Petir Di N....

KUALA LUMPUR - Aktiviti ribut petir yang berlaku di Negeri Sembilan, Melaka dan...

DAP Perlu ‘Cuci Kepala’ Dong Zong – Rais Yatim

SHAH ALAM – Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Negeri Sembilan, Tan Sri Dr Rais Yatim mencadangkan pemimpin DAP ‘mencuci kepala’ Persekutuan Persatuan-Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong).

Katanya, ia susulan kelantangan Dong Zong yang mengkritik pengenalan tulisan jawi dan seni khat dalam buku teks Bahasa Melayu tahun empat.

“Kelantangan Dong Zong dan rakan-rakannya disebabkan mereka tahu semua pagar untuk bersifat silu segan dah tak ada. Orang Melayu pula dah dalam keadaan simpang-perenang dalam perpecahan politik.

“Kerja mencuci kepala mereka mesti dibuat kini oleh (Lim) Kit Siang (pemimpin veteran DAP) dan rakan-rakan,” katanya bekas Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan dalam satu hantaran di Twitter hari ini.

Semalam, Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengulangi kenyataannya sebelum ini bahawa Dong Zong adalah satu kumpulan rasis dan ia tidak pernah berjuang untuk Malaysia secara keseluruhannya, kecuali untuk satu kaum di negara ini.

Bagaimanapun, Dong Zong menafikan kononnya mereka rasis dan menolak segala usaha kerajaan dalam pendidikan. – Sinar Harian

Kategori