Friday, April 19, 2024

Creating liberating content

Erul Nekad Enggan Mahu...

KHAIRUL Najmuddin Abu Samah, itulah nama asal penyanyi muda ini. Popularitinya melonjak apabila...

Usia Bukan Penghalang Warga...

SEREMBAN - Usia bukan penghalang untuk menuntut ilmu. Itu yang dibuktikan seorang warga...

COVID-19: Operasi Nyah Cemar...

PUTRAJAYA - Kementerian Kesihatan (KKM) mengakui operasi nyah cemar dijalankan pihak berkuasa tempatan...

817 Terima BR1M Siri...

CHANGKAT LADA - Sejumlah 817 orang menerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) siri kedua...

Individu Dakwa Terima Suntikan ‘Kosong’ Vaksin Covid-19

SHAH ALAM – Seorang individu membuat laporan polis mendakwa menerima suntikan vaksin jenis Pfizer ‘kosong’ ketika mendapatkan suntikan di Hospital Banting, Kuala Langat, dekat sini semalam.

Menurut laporan polis yang tular dalam laman media sosial, individu berkenaan mendakwa dia menerima suntikan itu pada pukul 11.30 pagi dan turut membuat rakaman video sepanjang proses berkenaan.

Dakwanya, sebaik sahaja selesai, dia menonton kembali rakaman video berkenaan dan mendapati pihak berkenaan tidak menekan jarum untuk memasukkan vaksin ke dalam badan.

“Saya melihat semula video yang dirakam di telefon bimbit dan mengetahui bahawa suntikan itu adalah kosong iaitu hanya suntikan kosong yang tidak mempunyai apa-apa vaksin,” dakwanya.

Bagi mendapatkan kepastian, individu berkenaan pergi semula kepada pihak terbabit dan bertanyakan lebih lanjut sambil menunjukkan rakaman video berkenaan.

Bagaimanapun, katanya, mereka mendakwa telah memberikan suntikan vaksin membuatkan dia kemudian mendapatkan pandangan kedua daripada rakannya yang bekerja sebagai doktor.


“Saya kembali semula kepada pihak berkenaan dan memberitahu bahawa suntkan yang diberikan adalah kosong. 

“Selepas itu mereka memarahi saya kerana merakam video tersebut lalu memberikan suntikan sekali lagi dan meminta saya memadamkan video berkenaan sebelum menerima vaksin,” ujarnya.

Video berdurasi 17 saat itu tular dalam media sosial menggunakan nama Simon Ng sejak semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Langat, Superintendan Ahmad Ridhwan Mohd. Nor ketika dihubungi berkata, pihaknya telah menerima laporan mengenai aduan berkenaan dan siasatan lanjut sedang dijalankan. – UTUSAN ONLINE

Kategori