Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Domain Pertahanan ATM Akan...

Kuala Lumpur : Kementerian Pertahanan akan terus memperkasa kesiapsiagaan domain pertahanan tentera darat,...

Tular Teh Ais Gajah...

POKOK SENA - Apabila mendengar nama ‘teh ais gajah’ sudah cukup membuatkan orang...

Najib Ucap Tahniah Malaysia...

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengucapkan tahniah kepada...

Militan Daesh Rindu ‘Nasi...

KUALA LUMPUR - Mereka meninggalkan keluarga untuk menyertai kumpulan pengganas Daesh di Syria...

Konflik Tidak Jejaskan Peralihan Kuasa – Anwar

KUALA LUMPUR – Konflik yang dikatakan berlaku antara Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Timbalannya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali tidak menjejaskan peralihan kuasa.

Anwar berkata, beliau tidak terkesan dengan perkara tersebut kerana dalam konteks dan proses peralihan tampuk kepimpinan negara adalah bergantung sepenuhnya kepada keputusan Majlis Presiden Pakatan Hara-pan (PH).

“Dalam konteks dan proses (penyerahan jawatan Perdana Menteri), itu keputusan PH, tidak langsung berbangkit soal calon lain.

“Akhirnya, perkara itu bergantung keputusan ahli Parlimen yang (memberi sokongan) majoriti. Setakat ini saya tidak lihat ada perubahan (sokongan).

“Bagi saya yang penting, dalam kerja tidak boleh terlalu taksub dan ghairah dengan masalah peralihan jawatan Perdana Menteri,” katanya kepada Sinar Harian di Bangunan Parlimen di sini semalam.

Sebelum ini beberapa pemimpin termasuk Mohamed Azmin mengambil pendirian menyokong Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri sehingga tamat penggal pilihan raya umum ke-14 (PRU14). – Sinar Harian

Kategori