Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Nasib Ibrahimovic Diketahui Minggu...

MASA depan Zlatan Ibrahimovic di Manchester United bakal menjadi lebih jelas pada minggu...

Cukup-Cukup La Amalan Politik...

Bukan hanya ketika hendak menghadapi PRN Melaka adanya sebahagian ahli parlimen UMNO yang agak rasa gelisah dan serbasalah.

Daftar Pemilih Tambahan Mac...

Daftar Pemilih Tambahan Bulan Mac Tahun 2022 (DPT BLN3/2022) yang telah diperaku semalam...

PKPB: Pekerja Awam, Swasta...

KUALA LUMPUR - Semua pekerja sektor awam dan swasta peringkat pengurusan serta pentadbiran...

KP MSN Nafi Bersekongkol Luluskan Pencalonan KJ

KUALA LUMPUR – Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara (MSN), Datuk Ahmad Shapawi Ismail menafikan dakwaan bersekongkol dengan Presiden Majlis Paralimpik Malaysia (MPM), SM Nasiruddin SM Nasimuddin menjelang pemilihan mesyuarat Agung Tahunan (AGM) MPM, Sabtu ini.

Dalam kenyataan media semalam, Ahmad Shapawi menjelaskan beliau tidak pernah terlibat dalam mengarahkan pegawainya untuk mengesahkan kelayakan pencalonan mantan Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin untuk bertanding sebagai Presiden MPM seperti dilaporkan sebuah portal tempatan.

Ahmad Shapawi berkata beliau juga tidak pernah mencampuri urusan pemilihan AGM badan induk sukan para itu seperti yang dinyatakan dalam laporan bertarikh 25 Jun.

“Demi menjaga nama baik saya sebagai penjawat awam dan pihak MSN, saya akan mempertimbangkan untuk mengambil tindakan undang-undang dan membuat laporan polis supaya siasatan boleh dijalankan.

“Saya menegaskan saya sentiasa mengamalkan sikap berkecuali dalam menjalankan tugas saya sebagai Ketua Pengarah MSN,” katanya.


Khairy, yang juga Timbalan Presiden Persekutuan Ragbi Kerusi Roda Malaysia, bakal mencabar Presiden Persatuan Kanu Malaysia (MASCA), Datuk Seri Megat D Shahriman Zaharudin merebut jawatan nombor satu persatuan pada 29 Jun ini.

Pencalonan Khairy sebelum ini dipertikai kerana beliau dikatakan hanya menghantar borang pencalonan selepas tamat tempoh yang sah bagi kerusi nombor satu MPM, apabila penyandangnya, SM Nasarudin tidak mahu mempertahankan jawatan itu.

Megat D Shahriman pada Sabtu lalu berkata campur tangan Kementerian Belia dan Sukan (KBS) dan Pesuruhjaya Sukan Malaysia (PJS) perlu sekiranya MPM tidak dapat menangani isu tersebut.

Kategori