Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Malaysia, AS Meterai Kerjasama...

WASHINGTON DC - Malaysia dan Amerika Syarikat menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) bagi merintis...

Tindakan Naik Kompaun Ingkar...

KUALA LUMPUR - Tindakan menaikkan jumlah kompaun hingga RM10,000 terhadap individu manakala RM50,000...

Jangan ‘Bunuh’ Rayani Air...

PIHAK Suruhanjaya Penerbangan Malaysia (Mavcom) digesa memberi peluang kedua kepada Rayani Air atau...

Mahathir Pengganti Nik Aziz...

KUALA LUMPUR - Parti Amanah Negara (PAN) membayangkan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia...

Maybank Dakwa Dokumen Pemindahan Dana Palsu

KUALA LUMPUR – Malayan Banking Bhd. (Maybank) menjelaskan dokumen nasihat pemindahan dana yang disebarkan dalam talian, berhubung dakwaan membabitkan pemindahan wang kepada seorang menteri persekutuan mengguna akaun bank itu, adalah palsu.

“Dokumen nasihat pemindahan dana’ itu yang disebarkan dalam talian tidak dikeluarkan oleh bank ini dan nombor akaun Maybank yang dinyatakan pada dokumen itu adalah tidak sah,” kata jurucakap Maybank hari ini semasa dihubungi untuk menjelaskan perkara itu.

“Oleh kerana dokumen yang mengandungi nama Maybank itu kelihatan seperti dokumen yang telah dipalsukan, Maybank akan mengambil tindakan perlu untuk melindungi kepentingannya,” kata jurucakap itu.

Salinan dokumen itu tular di laman sosial, mendakwa sejumlah wang milik UEM Group Bhd. telah dipindahkan ke akaun menteri itu menerusi akaun Maybank.

Semalam, UEM Group Bhd. turut menafikan dakwaan bahawa ia terlibat dalam pemindahan wang itu.


“UEM Group Bhd. ingin menyatakan bahawa ia tidak memiliki akaun bank di cawangan utama Maybank KL, dan juga tidak memiliki akaun dengan nombor akaun seperti didakwa oleh pelbagai laman media sosial,” katanya dalam kenyataan ringkas.

Untuk membersihkan namanya, UEM Group telah membuat laporan polis dan bersedia memberi kerjasama kepada pihak berkuasa relevan, katanya.

Kategori