Monday, October 28, 2024

Creating liberating content

Import Makanan Ayam Antara...

POKOK SENA - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna mengenal pasti...

Emir Qatar, Mahathir Bertemu...

PUTRAJAYA - Emir Qatar Sheikh Tamim Hamad Al Thani dan Perdana Menteri Tun...

Adenan – Bahan Berita...

KUCHING - Memang telah dijangkakan media Cina seperti pertubuhan media lain, akan memberikan...

Jenazah Muhammad Adib Selamat...

ALOR SETAR - Jenazah anggota bomba, Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim, selamat dikebumikan...

Pegawai SPRM Pula Ditangkap Polis

LAZIMNYA, media tempatan sering memaparkan anggota atau pegawai polis ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) atas pelbagai kes korupsi.

Namun kali ini seorang pegawai SPRM dari Unit Risikan ibu pejabatnya sendiri di Putrajaya, berjaya ditahan pihak polis kerana dilaporkan memeras ugut dan meminta wang daripada pegawai polis, semalam.

Menurut sumber yang dipetik media, lelaki yang berusia 37 tahun itu dicekup sepasukan polis di hadapan sebuah restoran nasi kandar di Machang Bubok, Bukit Mertajam, Pulau Pinang kira-kira jam 10 malam Jumaat.

Suspek dikatakan sudah dua tahun melakukan kegiatan kotor itu dengan meminta wang RM3,000 setiap bulan daripada pegawai polis yang kononnya untuk melindungi aktiviti pusat perjudian haram.

“Dalam serbuan itu, polis turut berjaya merampas wang tunai kira-kira RM3,000 daripadanya. Suspek akan direman lanjut bagi membantu siasatan berhubung kes berkenaan,” kata sumber tersebut.


Pada Sabtu, suspek direman tiga hari bagi membantu siasatan kes memeras ugut anggota polis dan perintah reman itu dikeluarkan oleh Majistret Nurul Rasyidah Mohd. Akit kira-kira pukul 11 pagi. – myMetro Online

Kategori