Saturday, October 26, 2024

Creating liberating content

4 Warga Finland Edar...

LANGKAWI - Polis menahan empat warga Finland di sebuah hotel di sini semalam...

Tak Pernah Kenal, Remaja...

SEORANG remaja lelaki berusia 14 tahun dilaporkan sanggup bernikah dengan sepupunya yang berusia...

PAS Dedah Wajah Sebenar...

KUALA LUMPUR - PAS mendedahkan antara usaha terawal DAP dalam menghalang undang-undang Islam...

Mahfuz Omar Bantah Boikot...

KUALA LUMPUR - Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar membantah saranan Menteri Pertanian...

Permaisuri Johor Lawat Mangsa Kebakaran HSA

JOHOR BAHRU – Raja Permaisuri Johor, Raja Zarith Sofiah Idris Shah mencemar duli melawat mangsa yang terbabit dalam kejadian kebakaran di Hospital Sultanah Aminah (HSA) pagi Selasa.

Baginda dilaporkan tiba di pekarangan wad Bunga Raya 1 kira-kira pukul 1.10 petang dan kemudian mengambil peluang untuk melihat sendiri keadaan ramai pesakit sebelum meninggalkan hospital berkenaan.

Terdahulu Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Asisten Komisioner Sulaiman Salleh mengesahkan jumlah keseluruhan mangsa yang meninggal dunia ialah enam oran terdiri daripada empat perempuan dan dua lelaki.

Kebakaran di tingkat dua unit rawatan rapi (ICU) selatan kira-kira jam 8 pagi turut menyebabkan seorang lagi pesakit melecur 80 peratus manakala tiga jururawat di unit itu sesak nafas akibat terhidu asap tebal.

Permaisuri Johor Lawat Mangsa Kebakaran HSA

Permaisuri Johor Lawat Mangsa Kebakaran HSA

Dalam pada itu, Menteri Besar Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menerusi laman Facebook mengucapkan takziah terhadap keluarga kepada enam mayat ditemui terbakar dalam kejadian di unit rawatan rapi HSA.


Beliau malah turut memaklumkan sedang memantau rapi perkembangan operasi dan menyelamat kejadian malang berkenaan serta dalam perjalanan untuk ke lokasi insiden bagi meninjau sendiri keadaan sebenar kawasan itu.

“Sedang memantau operasi dan menyelamat kebakaran di HSA. Saya sendiri akan bergegas ke sana selepas ini untuk lihat sendiri keadaan sebenar dan mengambil tindakan sewajarnya,” katanya. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori