Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Sesi Persekolahan Murid Prasekolah,...

KUALA LUMPUR - Segala persiapan telah diatur bagi menyambut kehadiran murid prasekolah, Tahun...

Photoshop Paling Epik, Wanita...

PENYANYI kumpulan Fifth Harmony dari Texas, Ally Brooke telah dikutuk ramai akibat kesilapan...

Import Eksport Merosot, Pakar...

SEORANG ahli ekonomi percaya angka perdagangan Malaysia yang menurun merupakan petunjuk kepada kemelesetan...

2 Suspek Kes Tahan,...

SEREMBAN - Polis menahan dua lelaki dan sedang memburu tiga yang lain kerana...

Sekolah Di KL, Putrajaya Juga Tutup Esok

PUTRAJAYA – Semua sekolah di bawah Kementerian Pendidikan di Kuala Lumpur dan Putrajaya juga ditutup dua hari bermula esok.

Kementerian Pendidikan dalam kenyataan hari ini berkata, penutupan sekolah sehingga Jumaat ini berikutan keputusan kerajaan Selangor yang turut menutup sekolah esok.

Beliau berkata, ia juga adalah bagi mengurangkan pergerakan dalam komuniti berikutan peningkatan kes COVID-19 di Lembah Klang.

Katanya, keputusan itu dibuat selepas melihat kedudukan kedua-dua wilayah berkenaan yang bersempadanan dengan daerah dalam negeri Selangor.

“Arahan ini dikeluarkan selepas mempertimbangkan syor Mesyuarat Jawatankuasa Khas Keselamatan Negeri Selangor (JKKNS) supaya semua sekolah di negeri Selangor ditutup esok dan Jumaat bagi mengurangkan pergerakan dalam komuniti. 


“Keputusan ini juga dibuat selepas mengambil kira tempoh persekolahan yang hanya berbaki dua hari sebelum sekolah ditutup sempena cuti Aidilfitri. 

“Berikutan semua sekolah bawah KPM di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya ditutup pada 6 dan 7 Mei,” katanya dalam kenyataan, di sini hari ini. – BH Online

Kategori