Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Polis Tahan Suspek Belasah,...

POLIS menahan seorang lelaki di sebuah rumah di Taman Cheras, Jalan Cheras di...

Perhimpunan Kebangkitan Melayu Perlu...

KUALA LUMPUR - Perhimpunan Kebangkitan Maruah Melayu perbuatan tidak bertanggungjawab dan perlu dihalang...

Najib Lancar Ekspedisi KE7B...

PUTRAJAYA - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak  hari ini melancarkan Ekspedisi...

Nabi Sembuh Penyakit Guna...

SUDAHLAH mengaku dirinya seorang 'nabi', lelaki dari Limpopo, Afrika Selatan ini turut menggunakan...

Syed Saddiq Sokong Pembinaan Semula Jambatan Bengkok

PUTRAJAYA – Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman yang juga anggota Parlimen dari Johor menyokong cadangan meneruskan semula projek pembinaan jambatan bengkok di Johor, yang diilhamkan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad sebelum bersara pada tahun 2003.

“Saya teruja untuk mengetahuinya dengan lebih lanjut,” kata Anggota Parlimen Muar itu berhubung kenyataan Menteri Besar Johor, Datuk Osman Sapian yang dilaporkan berkata Dr. Mahathir bersetuju dengan cadangan itu jika kerajaan Johor hendak meneruskan projek berkenaan.

Jambatan bengkok atau Jambatan Indah adalah projek jambatan sepanjang 1.4 kilometer bagi menggantikan Tambak Johor sepanjang 1.06 kilometer yang digunakan sejak 1923.

Idea pembinaan jambatan bengkok tercetus kerana Singapura tidak mahu mengubah Tambak Johor yang menjadi struktur penghubung di sempadan negaranya.

Ditanya sama ada projek itu sesuai dilaksanakan ketika ini, Syed Saddiq berkata: “Saya menyokong keputusan Perdana Menteri dan melihat ke depan untuk membincangkan mengenainya dalam mesyuarat Kabinet.”


Beliau ditemui pemberita selepas majlis penyerahan tajaan dan memperkenalkan kontinjen Malaysia bagi Program Kapal Belia Asia Tenggara dan Jepun (SSEAYP) ke-45/2018 di sini hari ini. – BERNAMA

Kategori