Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Makmal Proses Dadah Di...

KLANG - Sebuah makmal memproses dadah di kawasan kilang di Telok Gong di...

Kes Bunuh Morais: Tertuduh...

KUALA LUMPUR — Perbicaraan hari pertama prosiding membela diri kes pembunuhan Timbalan Pendakwa...

Agong Solat Jumaat Di...

PUTRAJAYA - Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah berkenan mencemar...

Sebahagian Lorong Senawang-Pedas Linggi...

SEREMBAN - Sebahagian lorong di laluan Senawang ke Pedas Linggi (arah selatan) antara...

#TangkapAzamBaki: Lima Ahli Politik Antara 16 Dirakam Keterangan

KUALA LUMPUR – Seramai lima ahli politik dikenal pasti antara 16 individu yang dipanggil pihak polis untuk dirakam keterangan berhubung perhimpunan #TangkapAzamBaki yang dijangka berlangsung pada Sabtu.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Noor Dellhan Yahaya berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan untuk mengenal pasti penganjur perhimpunan tersebut.

“Kita sudah panggil 16 individu dan lima daripadanya adalah ahli politik tetapi identiti mereka tidak boleh didedahkan memandangkan siasatan masih berjalan.

“Kami sedang dalam proses lengkapkan kertas siasatan untuk dihantar kepada Timbalan Pendakwa Raya,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi di sini pada Jumaat.

Beliau berkata, siasatan dijalankan mengikut Seksyen 504 Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia.


Sinar Harian pada Khamis melaporkan aktivis, Adam Adli Abdul Halim hadir ke IPD Dang Wangi di sini untuk dirakam keterangan berhubung perhimpunan tersebut.

Adam Adli dilihat hadir di IPD Dang Wangi bersama peguamnya kira-kira jam 2.40 petang mengaku memberi kerjasama kepada polis selain tidak menolak kemungkinan akan dipanggil semula.

-Sinar Harian

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori